kongsi punya celita!

helo peeps!


untuk menghilangkan tensen lam pale nie..baru-baru ni tanpa berlengah-lengah..dengan xplan pape pun kitorang terus la pegi jj bukit raja..dengan harapan nk renew licence housemate..tiba-tiba terpikir lam otak ada muvie baru keluar tajuk KONGSI..wud kongsi? yess my dear kongsi..bunyi cm cite kongsi gelap gitu..ala2 mafia..waaa...pas tengok mang rasa xrugi beli tiket..cite mang superb..cite melayu kn..ok wud..layannnn! nie ada serba sedikit sinopsis cite nie..


KONGSI merupakan sebuah filem aksi komedi mengisahkan penyiasatan ASP Sharif (Fizo Omar) terhadap kes pembunuhan di kalangan kumpulan kongsi gelap di Kuala Lumpur. Kumpulan kongsi gelap yang terdiri dari pelbagai bangsa ini menjadi huru hara dengan kehadiran seorang pembunuh upahan bernama Tumulak (Shaheizy Sam) yang terpaksa melakukan pembunuhan untuk menebus hutangnya.
Pelbagai peristiwa dan aksi yang mencuit hati berlaku disebabkan perbuatan Tumulak dalam usahanya menghuru-harakan kumpulan kongsi gelap tersebut. Penyiasatan ASP Sharif dan Detektif Maya (Norliana Samsudin) dilakukan tanpa mengetahui siapa pembunuhnya dan sukar untuk mendapatkan maklumat kerana Tumulak licik dan bergerak sendirian.
Namun, segala ancaman yang dilakukan oleh Tumulak adalah didalangi oleh Kimpedu. Kimpedu mengupah Tumulak untuk menghuru-harakan kumpulan kongsi gelap kerana keinginannya untuk menakluki kawasan di Kuala Lumpur. Dalam masa yang sama, Tumulak juga mempunyai dendam peribadi terhadap ASP Sharif.
ASP Sharif juga diugut apabila anak dan isterinya diculik tetapi ianya tidak mematahkan semangat ASP Sharif dalam menjalankan tugasnya. Cerita memang best kalau dari 5 I bagi 4..oke la kn..haa..nk tahu apa kesudahannya? u'alls tgk la sendiri kt panggung oke! gerenti pecah panggung punya!
And I ada selected part yang rasanya paling kelakar..wakakakaka..gelak tebahak-bahak tengok..(pstt..cover gelak sikit) ;p

i ❤ u sam! u make me melty! ouchh!





kpapai!



No comments:

Post a Comment